
Arama motoru optimizasyonu (SEO), bir web sitesinin arama motoru listelerindeki sıralamasını iyileştirmeyi amaçlayan bir dizi yöntemdir ve İnternet veya Web pazarlamacılığının bir alt kümesi olarak kabul edilebilir. SEO’nun birincil amacı, arama motorlarında daha yüksek sıralamalar elde etmektir ve bu da daha büyük bir hedef kitle oluşturur.
SEO’daki zorluğun ne olduğu hakkında hızlı bir fikir edinmek için Google‘a bir arama terimi yazmanız yeterlidir. Tırnak işaretleri olmadan girin, çünkü çoğu kullanıcı bu şekilde arama yapar. Bir arama sonuçları sayfası ve Web’de söz konusu arama terimi için dizine eklenmiş sayfaların tahmini sayısını alacaksınız. Bu sayı, sitenizin söz konusu arama terimi için rekabetini temsil eder.
Şimdi, hedef anahtar kelime öbeğiniz için rekabet eden sitelerin sayısının 7.000.000 site olduğunu söyleyelim. Her site organik arama için ilk on sonuçta yer almaya çalışıyorsa, bu rakip sitelerden hangisinin bu ilk on konum için gerçekten sıralanması gerektiğine karar verme konusunda açıkça bir sorun vardır.
Bir arama motoru sıralama algoritması, ilgili arama sorgusu için en alakalı web sayfası içeriğini karşılık gelen ilk on arama sonucuna yerleştirecek şekilde web sayfalarına öncelik vermeye çalışan karmaşık bir filtre olarak çalışır.
Açıkçası, rekabet eden milyonlarca web sitesinden birinin o anahtar kelime sorgusu için bir numara olması gerekiyor. Sormanız gereken soru şu: ” Web sitemin 1 numara olması için ne gerekiyor ?” Ayrıca, “Sitemin organik arama sonuçlarında ilk sayfaya çıkması ne kadar sürer?”
Bu nedenle, bugün web’deki sitelerin %90’ından fazlası ortalama bir kullanıcı tarafından bilinmiyor, bu insanlara ulaşmanın tek yolu SEO [1] ve/veya web sitenizi çeşitli diğer ortamlar aracılığıyla pazarlamaktır. Web’deki 15 milyardan fazla sayfayla, SEO yoluyla pazarlama çok rekabetçi bir endüstri haline geldi.
SEO hayati önem taşır
Görünürde, arama motoru optimizasyonu, yalnızca “büyük marka” şirketlerle ilgili olan oldukça karmaşık bir hizmet veya beceri gibi görünebilir. Bununla birlikte, arama motoru optimizasyonu, özellikle bugün içinde yaşadığımız dünya türü göz önüne alındığında, ne kadar küçük olursa olsun her işletme için hayati önem taşır.
Bugünlerde gazete ve televizyon reklamları gibi geleneksel pazarlama araçlarına güvenmek işe yaramayacaktır. Son derece rekabetçi bir iş dünyasında başarılı olmak için – hedef tüketicilerin günün büyük bir bölümünde Web’e PC’den veya cep telefonundan kolayca eriştiği bir dünya – hem büyük hem de küçük işletmelerin İnternet üzerinde yaygın ve yoğun pazarlama kampanyalarına katılmaları gerekir. .
Ve bir işletme için çevrimiçi bir varlık oluşturmanın ve maksimum teşhir ve tanıtımı garanti etmenin standart yolu, etkili bir işletme web sitesi yürütmektir.

İlgili içeriğe duyulan ihtiyaç
Ancak, sadece bir işletme web sitesi kurmak yeterli değildir.
Çağdaş bir işletme sahibi olarak, web sitenizin gösterimini artırmak için gerekli adımları atmanız ve böylece daha yüksek site trafiği seviyelerine sahip olmanız gerekir.
Örneğin, mümkün olduğunca alakalı ve kaliteli çevrimiçi içerik geliştirmeli ve yayınlamalısınız . Tüm bu içeriği doğrudan sitenizde yayınlayabilir veya bağlantılı veya ayrı iş blogları oluşturabilirsiniz. Hatta diğer uygun web sitelerinde veya çevrimiçi platformlarda bloga konuk olabilirsiniz.
Önemli olan tek şey, çevrimiçi olarak büyük hacimlerde ilgili içerik yayınlamanızdır. Daha yüksek hacimli içeriğin işletmenizin ve sitenizin tanıtımına nasıl yardımcı olduğunu daha iyi anlamak için, işletmenizi ve sitenizi denizde bulunabilen birçok balık türünden biri gibi düşünün; bu durumda deniz World Wide Web’dir.
Bu resmi göz önünde bulundurarak, internet sörfçülerinin ve potansiyel müşterilerin balığa gelenler olduğunu varsayalım. Ayrıca, diğer balık türlerinde olduğu gibi, Web’de gezinenlerin dikkatini çekmek için rakiplerinizi de görün (diğer bir deyişle, diğer sektör operatörleri ve kendi çevrimiçi kampanyaları). Şimdi, bu örnek uğruna, amacınızın tuzaklardan ve tuzaklardan kaçmak veya kaçmaya çalışmak yerine, mümkün olan en yüksek sayıda yakalanmak olduğunu varsayalım.
Bu bağlamda, doğal olarak balık tutanların sizi diğerlerinden daha fazla yakalamasını istersiniz. Ve bunu yapmak için, kendi içinde ciltler dolusu çevrimiçi içeriğe benzetilebilecek olan nüfusunuzu artırmak için büyük çaba sarf etmeniz gerekir. Ne de olsa, nüfusunuz ne kadar fazlaysa, yakalanma şansınız o kadar yüksek. Aynı şekilde, çevrimiçi iş dünyasında, ne kadar çok çevrimiçi içerik koyarsanız, site trafiğiniz ve görünürlüğünüz o kadar yüksek olur.
Bununla birlikte, çevrimiçi içerik söz konusu olduğunda, kalite nicelikten sonra gelmemelidir. Değersiz çevrimiçi içerik, hiç içerik olmaması kadar iyidir, çünkü bunlara eşit düzeyde konsantrasyonla bakılmalıdır.
Arama motoru optimizasyonu ve yerleşiminin önemi
Bu, arama motoru optimizasyonunun ve yerleşiminin öneminin ortaya çıktığı örneklerden yalnızca biridir. Arama motoru optimizasyonu yalnızca çevrimiçi içerik için değil, web siteleri veya web sayfalarının tamamı için geçerlidir. Genel olarak, bir SEO uzmanının Google ve Bing gibi arama motorları tarafından üretilen arama sonuçlarında site görünürlüğünü iyileştirmek için uygun adımları attığı stratejik bir süreci ifade eder .
Başka bir deyişle, arama motoru sonuç sıralamalarında olumlu bir şekilde rekabet etmek için gösterdiğiniz çabaların bir bileşimi olarak görülebilir. Arama motoru sıralamasının önemi, ortalama bir web sörfçüsünün tipik olarak çok fazla sabır göstermediği gerçeğini ciddi olarak düşündüğünüzde özellikle göze çarpar.
Aslında, arama motorlarından yararlanan çoğu kişi size, bir arama motoru tarafından oluşturulan sonuçların ‘2’ numaralı sayfasını çok sık görmediklerini söyleyebilir. Bu nedenle, arama motorlarının sörfçülerin web sitelerini bulmak ve web sitelerine erişmek için kullandıkları yolların son derece büyük bir yüzdesini oluşturduğu gerçeği ışığında, siteniz bu konuda üst sıralarda başarısız olursa, sitenizin muhtemelen sitenize gireceğinin söylenmesine gerek yoktur. çok az ziyaret
SEO ve yerleşim stratejileri
Arama motoru optimizasyonunun önemini anladıktan sonra, sormanız gereken bir sonraki soru, arama motoru optimizasyonu ve yerleştirme stratejilerinin genel olarak ne anlama geldiğidir. Etkili ve verimli bir SEO stratejisi, arama motorlarının nasıl çalıştığını, web sörfçülerinin tipik olarak ne aradığını (özellikle işin doğası ve ilgili konuyla ilgili olarak), en sık kullanılan ilgili anahtar kelimeleri hesaba katmalı ve bunlarla uyumlu çalışmalıdır. hangi belirli arama motorlarının hedef kitleler arasında daha yüksek tercihe sahip olduğu.
Görünen basitliği nedeniyle, bazı işletme sahipleri, arama motoru optimizasyonu ve yerleştirme ihtiyaçlarını kendi başlarına karşılayabileceklerini gerçekten hissedebilirler. Bu aslında bazı durumlarda, özellikle birincil operasyonlarının doğası arama motoru optimizasyonunun gerektirdiği operasyon türlerine benzer veya aynı olan işletmeler için doğru olabilir.
Bununla birlikte, birçok işletme sahibinin mutlaka keşfedeceği gibi, arama motoru optimizasyonu, özellikle çabada önemli bir başarı düzeyi elde etmeyi umuyorsa, çok yoğun ve zaman alıcı olabilir. Bu nedenle, eldeki işin birincil amacından zararlı dikkat dağıtıcılara karşı korunmak için, arama motoru optimizasyonu ve yerleştirme hizmetlerini dışarıdan temin etmeyi ciddi şekilde düşünmek akıllıca olacaktır.
Ayrıca içerik oluşturma ve site yapılandırma dışında web sitesi geliştirme ve tasarımında da SEO taktikleri uygulanabilir. Genel olarak, herhangi bir SEO stratejisinin temel amacı veya hedefi, bir web sitesindeki içeriği, web sayfası tasarımını, gezinmeyi, yönetim sistemlerini, resimleri, videoları, alışveriş sepetlerini ve diğer önemli öğeleri daha “arama motoru dostu” yapmak olmalıdır.
Doğal olarak, kullanılan bir SEO kampanyasının etkinliğini web analitiği, Anahtar Performans Göstergeleri (KPI’ler)[2] aracılığıyla performansını ölçerek veya yalnızca ilgili web sitesinin bir Arama Motoru Sonuç Sayfasında (SERP) işgal ettiği konumu kontrol ederek test edebilirsiniz.