İlk bakışta, bu durumu ele aldığımız da, temiz ve yumuşak bir cilde kavuşmak istiyorsanız, ama cilt bakım ürünleri ve prosedürleri sizin için çok süslü ve yorucu geliyor olabilir, Bunun yerine daha farklı şeylere odaklanmak isteyebilirsiniz. Losyonlar, kremler, nemlendiriciler, makyaj malzemeleri ve diğer cilt bakım ürünleri, temiz ve yumuşak bir cilde sahip olmak için gerçekten çok önemlidir. ancak neden günde en az sekiz saat iyi bir uyku uyumak ve düzenli egzersiz yapmak, gibi, daha başka ve doğru olan şeylere yönelmeyi tercih etmiyorsunuz ? İstediğiniz sonuçları elde etmek adına, doğru gıdaları tercih etmek. Aslında işin püf noktası çok basit, sağlıklı besinler ve yaşam tarzı ile, bunlar mümkün.

Günümüzde baktığımız da çoğumuzun yaşadığı sorunların başında, geçmişten dönemden günümüze kadar uzanan sivilce geliyor. Bu cilt sorununa neden olan yaygın faktörler, cinsiyet, yaş ve kalıtımdır. Her birimizin yaşadığı farklı cilt problemlerini çözmek için kliniklere ve laboratuvarlara gitme lüksümüz olmadığından kontrol edilmesi gereken hayati bir şey diyetinizdir. Yediğiniz yiyecekleri doğru seçmek ve beslenmenizi kontrol altına almak, cildinizi temiz ve yumuşak hissetmenize fayda sağlayabilir.

  1. Yağlı balıklar – Omega-3 içeren balıklar, örneğin somon, uskumru ve sardalya gibi iltihapla mücadelede yardımcı olur. Bu balıklarda bulunan iyi yağlar aynı zamanda hücreyi zararlı ve zararlı şeylerden koruyan sağlıklı hücre zarlarının korunmasına yardımcı olurken besleyici kısımların içeri girmesine izin verir. Diyetimizde balık olması şarttır, haftada birkaç kez doğru!
  2. Besin mayası – B vitaminleri maksimum cilt sağlığına sahip olmak için gereklidir çünkü nemin tutulmasına ve kızarıklıkla mücadeleye yardımcı olur. Besin mayası tek başına b vitamini içermez, ayrıca vücudun ihtiyaç duyduğu folat, tiamin, niasin ve B-6 içerir.
  3. Ceviz – yemek, kızartma, salata ve yulaf ezmesine yeterli miktarda ceviz eklemek, antioksidanlar, esansiyel bir yağ asidi olan omega 3 ve selenyum içerdiğinden büyük bir fark yaratabilir.
  4. Çinko – Normal ve optimal bir yağ bezi fonksiyonu için, çinkonun diyette haklı olarak bulunması önemli bir şeydir. Akneye meyilli ciltten muzdarip insanlar, diyetlerinde düşük miktarda Çinko bulunan kişilerdir. Vücutta yeterli miktarda çinko bulunması için kümes hayvanları, kabak çekirdeği, yağsız kırmızı et ve balık tüketilmesi önerilir.
  5. Fermente gıdalar – Sağlıklı bir bağırsak, sağlıklı bir vücut anlamına gelir ve lahana turşusu, yoğurt ve Kimchee gibi gıdalar , bağırsaktaki mikroflorayı dengede tutar. Fermente gıdaların haftada iki defadan fazla tüketilmesi tavsiye edilir.
  6. Yeşil otlar – ve temiz, yumuşak ve sağlıklı bir cilt için gerekli paket A Vitaminidir. Maydanoz, su teresi ve fesleğen gibi bitkilerde bol miktarda A vitamini bulunur. Bu yeşillikler çok zengin miktarda A vitamini içerir ve çok tüketmeniz gerekmez, yemeğinize bir serpme diyetiniz için yeterli olacaktır.
  7. Sarımsak – bu, allisin tarafından getirilen antimikrobiyal ve antibakteriyel özelliği ile bilinir. Sarımsak gerçekten de lekelerle savaşır. Ek olarak, pürüzsüzleştirici ve yaşlanma karşıtı bir etkiye sahiptir, bu da kan akışını artırmaya ve iltihabı azaltmaya yardımcı olduğu anlamına gelir.
  8. Yeşil çay – sahip olduğu güçlü antioksidanlar – polifenoller ve kateşinler nedeniyle bu içeceğin günlük diyetin bir parçası olması tavsiye edilir. Her gün iki ila üç bardak çay tüketilmesi tavsiye edilir. Ayrıca sivilce oluşumunu engelleyebilir ve yorgun gözlerin şişkinliğini azaltabilir.

Aslında yaşam standartlarımız da, düzgün beslenme, spor yapmak, ve yediklerimizi ciddi anlamda dikkat etmek, bizlerin aradığı sonuçları bize verebilmek için bir biri ile yarışırken, biz olduğumuz yerde durup, farklı yollar ile düzeltme yolunu tercih etmeyi seçiyoruz çünkü; aceleci ve bir o kadar da anında olsun gözü ile baktığımızdan sebep, bu gibi durumlarda, düşünüp, doğru hareket etmek yerine, hızlı bir giriş yaparak, istediğimizi alma yoluna gidiyoruz. Bu aslında hiç sağlıklı ve etik değil, şahsi düşüncelerimiz tabi, İnsan doğasında, doğa ve yaşam standartları, dünyamızın her yerinde havada bulunan ufacık bir ses tınısında bile mevcut. Sağlıklı olmak için Sağlıklı beslenmek, istediğiniz vücut için de beslenme dışında, sporlarınızı aksatmamanız, sizlere fayda sağlayacaktır.

Önemli Not: Yazı içeriğimiz tedavi edici bir özelliğe sahip değildir, kişisel düşünceler ve hayat adına, yaşananlar ve bilgiler eşliğinde bilgi amaçla aktarılmıştır, Sağlık problemleriniz ve sorunlarınız için Hekimlere Başvurmanız gerekmektedir.