Alıştığımız şeyler her zaman göründüğü kadar basit değildir. Bazıları zararlı, bazıları ise düpedüz tehlikeli olabilir. bunu anlamak adına, bu yazımızda, farkında olmadan, sağlığımıza zarar veren 8 alışkanlığı inceleyeceğiz.

Bacak bacak üstüne atmak

Bacak bacak üstüne atmanın neden olduğu zarar hakkında ilk konuşan 1999’da bir gıda tamamlayıcısı imalat şirketiydi. Hatta ABD’de The Great Cross-Out adlı büyük ölçekli bir kampanya başlattılar , bu sadece bir reklam hilesi değildi: sayısız Araştırmalar , bacak bacak üstüne atarak (bir sandalyede veya yerde) oturmanın hipertansiyon, varisli damarlar ve sinir hasarı ile sonuçlandığını doğrulamaktadır .

Düşük kaliteli güneş gözlüğü takmak

Üreticiler, paradan tasarruf etme çabalarında, parlak güneş ışığında retina yanıklarına yol açabilecek UV’den gözlerinizi korumayan ucuz plastik kullanırlar . Gölgelendirme, göz bebeklerinizin genişlemesine ve çift doz ultraviyole almasına neden olur; bu, hiç güneş gözlüğü takmamaktan bile daha zararlıdır. Aşırı UV katarakta neden olabilir, gözlerinize zarar verebilir ve hatta kansere neden olabilir.

Bol ve çok fazla su içmek

Evet, doğru okudunuz: çok su içmek her zaman sağlıklı değildir, ancak çok az içmek de sağlıklıdır. Araştırmacılar vücudun su ihtiyacının bireysel olduğu konusunda ısrar ediyor. Çok hareket ediyor ve spor yapıyorsanız, daha fazla için; Böbrek veya kardiyovasküler sorunlarınız varsa, daha az içmeniz daha iyi olur. Her iki durumda da, günlük ihtiyacınızı bulmanın en iyi yolu susuzluktur – eğer hissetmiyorsanız, zorlamayın.

Sıcak su torbası

Ağrılı bir noktaya soğuk veya sıcak uygulamak, ağrıyı hafifletmenin en sevdiğimiz yoludur, ancak özellikle sıcak su şişesi kullanılmasını gerektirmeyen bir dizi rahatsızlık vardır . Bunlar arasında kanama, karında akut iltihaplanma (apandisit, kolesistit, pankreatit) ve burkulma veya yaralanmadan sonraki ilk birkaç saat ve birkaç gün bulunur. Termal işlemler de kanser tedavisi kadar zararlıdır.

Mikrodalgada patlamış mısır hazırlamak

Bu nasıl pişirdiğinizle ilgili değil – evde kullanım için mısırın içeriğiyle ilgili . Buradaki tehlike, diasetil adı verilen bir kimyasaldadır. Sentetik bir yağ ve aroma verici 2’si 1 arada. Isıtıldığında buharlaşarak ciğerlerinize girer ve onlara zarar verir. Patlamış mısırı yemeden önce soğumaya bırakarak ciğerlerinize olan riski azaltabilirsiniz.

Çalışma masanızda yemek yemek

Çeşitli çalışma alanları vardır, ancak bunların çoğu yemek yemeye uygun değildir ve daha da tehlikelisi , sindiriminiz için tam olarak iyi olmayan tonlarca bakteri biriktirir . Bu sizin için yeterli değilse, yemeğinizin kokusunun iş arkadaşlarınızı rahatsız edebileceğini, beyninizin dinlenmeye ihtiyacı olduğunu, bacaklarınızın egzersize ihtiyacı olduğunu ve beyniniz onu tüketmeye konsantre olmadığı için midenizin yiyecekleri sindiremeyeceğini unutmayın.

Duruşunuza aldırış etmemek

Doğru duruş, tüm organların simetrik pozisyonu anlamına gelir. Omurganıza dikkat edin – ofis koltuğunuzu ayarlayın ve doğru şekilde izleyin. İşte kontrol listesi :

  • Sandalyenizin yüksekliği uyluğunuzun uzunluğuna uygun olmalı ve oturduğu yer sağlam olmalıdır.
  • Kalçalarınız sandalyenin 2/3’ünden azını doldurmamalıdır.
  • Sandalyenizin arkası omurganıza uygun olmalıdır.
  • Sırtınızla sandalyeye yaslanın, böylece omurganız ona sıkıca yerleşir.
  • Omuz bıçaklarınızın bir araya getirildiğinden, omuzlarınızın aynı seviyede olduğundan ve midenizin rahat olduğundan emin olun.
  • Bacak bacak üstüne atmayın – bu kan dolaşımınızı engelleyecektir.
  • Omurganız sandalyenin arkasına çarpmayacak şekilde yumuşak hareket edin.
  • Başınız öne ve yukarı bakarken ağırlığınızı kalçalarınıza veren bir pozisyon alın.
  • Rahatsız olmaya başladığınızda pozunuzu değiştirmek için acele etmeyin. Kaslarınızın doğru pozisyona alışmasına izin verin. Bir kısmı yavaş yavaş rahatlayacak ve bu pozu bir alışkanlık haline getirecek, ancak bu hemen olmayacak.

Yan veya karın üstü uyumak

Birçoğumuz daha iyi uyuyabildiğimiz bir pozisyonda uyumayı tercih ederiz. Ancak bu alışkanlık, zamanında ele alınmazsa bazıları oldukça ciddi olan farklı sağlık sorunlarına neden olabilir . Yan yatarak yani cenin pozisyonunda uyuduğunuzda diyaframınızın serbestçe hareket etmesini engellersiniz, bu da sırt ağrısı ve akciğer sorunları gibi çeşitli sorunlara neden olur. Karnınızın üzerinde uyumak, tüm organlarınıza baskı yaptığı ve uzun vadede sinir hasarına ve kalp sorunlarına yol açtığı için daha da tehlikelidir. Bu, sırt üstü uyumayı bırakır, bu en iyisidir çünkü üçü arasında en doğal olanıdır. Bu pozisyondan kaçınmanız gereken tek durum uyku apnesinden muzdarip olmanızdır.

Düşüncelerinizi, ve deneyimlerinizi, yorum kısmında, bizler ile paylaşabilirsiniz.