Güvenli ve doğru bir Şınav çekmek, hemen hemen spor yapan ve bu alanda meraklı olan kişilerin sık yaptığı bir egzersizlerden bir tanesidir, Bunun doğru yolunu bilmek ister herkes. Omuz veya bilek eklemlerinize zarar vermeden, doğru bir duruş ile sağlam bir güç oluşturmanıza, şınav çekmenize yardımcı olacak bir yazı hazırladık sizler için.

Şınav Hakkında Başlangıç

Zor olduğu için şınavlardan nefret edebilirsiniz. Bileklerinizi nasıl incittiklerini ve rahatsızlık hissi, tüm bunları birleştirince hemen vazgeçebiliyoruz, bunun sebebi doğru yapılmadığı içindir. Bir eğitmen ya da rehber yardımıyla, bileklerinizin esnekliğini ve gücünü zamanla geliştirmek için, her zaman esneme egzersizlerine başlayabilirsiniz.

Hepimiz insanların hedeflerine ulaşmadan önce sorunlarla nasıl karşılaştıklarına dair bir çok hikaye biliriz yaşam hikayeleri, başarı ve motivasyon hikayeleri, bunları okur ya da podcast yayınlarından dinleriz.

Şunu hiç bir zaman unutmamalısınız, hiç bir şey kolay kolay kendi kendine gelişmez, her zaman hatırlamanız gerekmektedir. Bunun için en önemli etki, planladığınız programlarınızı, takip etmekten geçmektedir. Zaman içerisinde şınav konusunda ustalaşacak ve kendinize şaşırabileceksiniz. Günlük bir antreman gerçekleştirdiğiniz de şınav yaptığınızda doğaçlama olarak yapabilme yeteneğine sahip olabilirsiniz

Doğru şınav nedir?

Şınav Çekmenin, en doğru yolu. elleriniz omuz genişliğinde koymak ve bacaklarınız arasında biraz mesafe bırakmaktır. Ayrıca dilerseniz, bacaklarınızı bükebilir ve dizlerinizin üzerinde durabilirsiniz. Dirseklerinizi yüzünüz yere bakacak şekilde bükülürken, ve kendinizi alçaltırken dirsekleriniz çok fazla gerilmemelidir. En az 45 derecelik açı ile olmalıdır. Parmaklarınızı açın ve rahat olmanız için ellerinizi bir birinden uzakta tutmaya özen gösteriniz. Deneyimliyseniz ve sağlam bir kuvvete sahipseniz eğer, Elleriniz için başka bir açı da deneyebilirsiniz. Doğru yol orta parmağınızın saat 12 yönüne doğru olduğundan emin olmaktan geçmektedir.

Eğer acemi bir şınav çekenseniz, bilek ağrısı size büyük bir acı yaşatabilir, Yapabileceğiniz en güvenli şey, küçük molalar vererek dinlendirmektir. her şınav arasında dinlenmek ve böylece nefes almaya zaman ayırabilir ve tekrar şınav çekmek için pozisyon alabilirsiniz. Her zaman yapamayacağınız hiç bir şey olmadığını unutmamanız gerekir, çünkü insanoğlu isteyip de başaramadığı hiç bir şey yoktur bunu hiç bir zaman unutmayın. Bilek ağrısını azaltmak istiyorsanız eğer bilek esnekliğiniz iyi değilse, sizin için daha kolay olan şınav pozisyonlarını denemek daha doğru olacaktır, bunun için şınavlar için olan tutamaklar, çubuklar ve benzeri kullanabilirsiniz.

Eğer bu konuda iddialı biriyseniz, parmak eklemleriniz ile de şınav çekebilirsiniz. Ama şunu bilmelisiniz ki hassas bir durudur bunu bilerek hareket etmeniz de fayda bulunmaktadır. yaparken, orta yumuşak bir zeminde bunu yapmanız daha doğru olacaktır. Yukarı da belirttiğimiz gibi ayaklarınız omuz genişliğin de açılmışken ayaklarınız uzakta olmayacak şekilde bir birine değiyorken de şınav çekebilmeniz mümkün, ancak size en iyi gelecek olan tavsiye için doğru yol her zaman için omuz genişliğidir. böylece daha dengeli bir pozisyonda olabilir, şınavlarınızı zahmetsiz bir şekilde yapabilirsiniz. bunu yapmak için büyük bir çaba sarfedeceğinizi unutmayın.

Şimdi Şınav İçin Hazırlanalım ve Başlayalım!

  1. Doğru bir şınav çekimi için, aşağı hiç bir zaman bakmayın, daima önünüze bakmayı tercih edin
  2. Vücudunuzu yere doğru indirdiğiniz de burnunuzun değil çenenizin yere değdiğinden emin olmanız gerekir, bu vücudunuzun olması gerektiği gibi düz bir çizgide olmasını sağlayacaktır.
  3. Dirseklerinizi vücudunuza daha yakın tutmanız gerekir.
  4. Çeneniz yere değdiği zaman şınavınızı kısa bir süre duraklatınız ve ardından tekrar aynı pozisyona geçebilmek için yukarıya doğru hareket edin.
  5. Konsantre olun, formunuzu korumak için daha çok şınav çekmeniz gerekebilir bu şekilde ne kadar zaman da kaç kez şınav çekebileceğiniz konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

Her yazımız da belirttiğimiz gibi, önemli olan bir şeyi çok yapmak değil doğru yapmaktır, şınavı 100 tane çekmek marifet değil doğru olan 10 tane şınav çekmek 100 tane çekilene bedeldir ve bunu hiç bir zaman unutmayın, her şeyi ehline danışmakta fayda bulunmaktadır. Spor hocaları, fitness hocaları, bu alanda uzman kişiler sayesinde, daha fazla fikir sahibi olup, doğru bir pozisyonu öğrenebilir, fikir sahibi olabilirsiniz

Yorum kısmında, düşüncelerinizi ve bildiklerinizi paylaşarak yazımıza katkıda bulunabilirsiniz arkadaşlar.