Diyet lifi içeriği ve tipik olarak düşük kalori içeriği olan patlamış mısır bir çok kişinin neden sinemada koca bir kovanın içerisinde, sağlıklı bir atıştırmalık olduğunu düşündüğünü anlamayı kolaylaştırıyor, ancak bunu ele alacak olursak, sağlıklı mı değil mi? merakta etmiyor değiliz.

Ancak avuçlarınızı ağzınıza çekmeye başlamadan önce dikkatli olun; Her patlamış mısır aynı değildir.

Patlamış mısır, havada patladığında ve hafifçe baharatlandığında sağlıklı bir atıştırmalıktır. Bunun nedeni, tam tahıl olması ve yüksek lifli tam tahılların daha düşük kalp hastalığı, diyabet, bazı kanserler ve diğer sağlık sorunları riskiyle bağlantılı olmasıdır. Sağlık yetkilileri, tüketilen tüm tahılların yarısının tam tahıl olması gerektiğini ve patlamış mısırın porsiyon başına tam buğday ekmeğinden daha fazla lif içerdiğini söylüyor.

Patlamış mısır ucuzdur, oldukça lezzetlidir. Yeterince meyve, sebze veya diğer kepekli tahılları yemekte zorlanan insanlar için patlamış mısır iyi bir seçenek olabilir.

Sinemada patlamış mısır, evde yapılan patlamış mısırdan çok farklıdır. Bir kova kinoa patlamış mısır 1090 kalori ve 2650 miligram sodyum içerebilir. Küçük bir kova bile önemli bir kalori içeriğine sahiptir ve çok fazla tuz içerir. Tuz, genel olarak hipertansiyon ve felç için önde gelen risk faktörlerinden biridir. Aynı mantık, karamelli mısır gibi şekerle kaplanmış patlamış mısır için de geçerlidir.

Havada patlatılmış patlamış mısır, patlamış mısır hazırlamak için iyi bir yol olacaktır, çünkü daha sonra ekleyeceğiniz baharatlar ve ne kadar tuz veya ne kadar yağ veya tereyağı üzerinde size biraz kontrol sağlar.

Mikrodalga patlamış mısır geçmişte tamamen farklı bir dizi sağlık sorununa neden olmuş olabilir, ancak ilgili kimyasalların çoğu son yıllarda ortadan kaldırıldı. Böyle bir kimyasal olan diasetil, patlamış mısır akciğeri adı verilen ve nefes darlığına ve hırıltılı solunuma neden olan bir hastalıkla ilişkilendirilmiştir. Bazı mikrodalga patlamış mısırlara tereyağlı tadını veren diasetil peynir, tereyağı, yoğurt ve şarapta bulunur ve yutulduğunda zararlı değildir; tehlike, büyük miktarlarda solunduğunda ortaya çıkar.

Liflere ek olarak, patlamış mısır, daha iyi kan dolaşımı ve sindirim sağlığı ile bağlantılı antioksidanlar olan ve ayrıca bazı kanser risklerini potansiyel olarak azaltan iyi bir polifenol kaynağıdır.

Patlamış mısırın bir başka sağlık yararı da yüksek tokluğudur. Patlamış mısırın yüksek lif içeriği, düşük kalori içeriği ve düşük enerji yoğunluğu nedeniyle, patlamış mısır kilo vermeye yardımcı olabilecek bir gıda olarak kabul edilir. Örneğin, patlamış mısırın, insanları patates cipsindeki benzer miktarda kaloriden daha tok hissettirdiği gösterilmiştir.

Vücudunuzun, örneğin 200 kalori yediğinizi fark etmeyeceğini ve sizi tok hissettireceğini unutmayın. Ancak bol miktarda lif ve su içeren meyve ve sebzelerle birlikte 200 kalori yerseniz, 200 kalori almak için oldukça büyük bir porsiyon yiyeceksiniz. Aynı şey patlamış mısır için de geçerli.