Uyku hayatımız da yer alan en önemli parçalardan bir tanesidir. Bu konuda bilmediğiniz bazı gerçekleri öğrenmek adına, bu yazıyı yazıyoruz. Uyku genellikle hayatımız da yaklaşık 25 yılını almaktadır. Bu sizi şaşırtabilir arkadaşlar, ama biz sadece 6 yıldır hayal kuruyoruz.

Çocuklar için 10-11 saat, ergenler için 9-10 saat, yetişkinler için 7-8 saat ve yaşlılar için sadece 6-7 saat süren uyku normal kabul edilmektedir.

Dünya da günde sadece 3-4 saat uyuyan bir çok ünlü insanı tanıyor. Bunlar arasında Sezar, Napolyon, Churchill, Thatcher, gibi isimleri sayabiliriz, bu insanlar eski zamanlar da çok daha az uyuyorlardı ve bildiğimiz gibi uzun süre de başarılıydılar. Bilim adamları, bu uyku sapmalarının yetenekli bir insan olmanın ters tarafı olduğuna inanmaktadır.

Bir insan sadece birkaç gün uykusuz yaşayabilir. Kronik uyku eksikliği (günde 6 saatten az) işitme ve görme bozukluğuna, artan kaygıya, takıntılara ve sinirsel tiklere, konsantre olamamaya, ilgisizliğe ve genel zayıflığa, metabolik bozukluklara ve hızlı kilo alımına yol açar.

Bilimsel kanıtlar, uyku düzeninin yaşla birlikte değiştiğini göstermektedir. İnsan uykusunun iki aşaması vardır: hızlı ve yavaş. Yetişkinlerde, yaklaşık olarak her 1,5 saatte bir birbirlerini değiştirirler, bir kişi çoğu zaman bir döngüden diğerine geçişi fark etmez. Küçük çocukların döngüleri 40 dakikalık kısalmıştır.

Merkezi bölgelerde, uyku en çok 22 ila 24 saat, tropik bölgede sabah 23’ten 1’e, Kuzey Kutup Dairesi’nde 21’den 23’e kadar faydalıdır.

İnsanlar uyandıktan sonraki yarım saat içinde rüyalarının %90’ını unuturlar. Sadece rüyalarınızı hatırlamakla kalmayıp aynı zamanda onları kontrol ettiğinizde “lüsid rüya” denilen teknikler vardır.

Hayvanlarda uykuyla ilgili ilginç gerçekler var: uyku sırasında bazı memeliler insanlara benzer beyin aktiviteleri yaşarlar. Ancak, insanlardan farklı olarak, hayvanların rüyaları sadece başlarına gelen olaylar ve eylemlerle doludur.

Dünyanın hemen hemen tüm halkları, rüyaların kehanet olabileceğine inanır. Afrika’daki bazı geleneksel topluluklarda rüyalar o kadar önemlidir ki evlilik, adalet ve hatta savaşla ilgili kararlar rüyalar temelinde alınır.

Rüyalarda birçok bilimsel keşif yapıldı. Bunun nedeni, uyku sırasında beynimizin içine zaten gömülü olan bilgileri tamamen farklı bir şekilde yorumlamasıdır. O zaman gün boyunca alınan tüm verilerin işlenmesi, sıralanması ve analizi gerçekleşir. Bazen sonuç gerçek bir keşiftir.

Sıradan insanlar genellikle rüyalarında daha sıradan senaryolar görürler: aile üyelerini, aşk ortaklarını, iş arkadaşlarını, sevgili evcil hayvanlarını görürler veya zaten ölmüş birini hayal ederler .

Tıp ve sinirbilim arasında öğrenme olarak adlandırılabilecek uyku – somnoloji ile ilgili özel bir bilim vardır.

Sıcak iklimlerde bulunan birçok kültürde, şekerleme veya öğle uykusu yaygındır. Son araştırmalara göre düzenli şekerleme yapmak kalp hastalığı riskini azaltıyor.

Uyku ve rüyalar, sanatsal ve edebi yaratıcılığın tipik nesneleridir. Yüzyıllar boyunca birçok ülkeden yazarlar, şairler ve sanatçılar bu süreçten ilham aldı ve William Shakespeare karakterlerinin rüyalarını düşüncelerini ve niyetlerini ifade etmenin bir yolu olarak kullandı.

Uyurgezerlik veya somnambulizm, uyuyan kişilerin uyurken yürüyebildiği ve aktiviteler gerçekleştirebildiği oldukça nadir görülen bir uyku bozukluğudur. Aynı zamanda beyinleri yarı uyku-yarı uyanıklık durumundadır. Uyurgezerler uyandıklarında genellikle hiçbir şey hatırlamazlar.

En yaygın uyurgezerlik vakalarının, kronik stres yaşayan çocuklarda ve depresyonda olan kişilerde ortaya çıkması ilginçtir.

Kadınların erkeklerden yaklaşık 20 dakika daha fazla uyuduğuna inanılıyor. Uyku kalitesi açısından erkekler daha huzursuz uyur ve daha sık uyanır. Öte yandan, kadınların uyku sorunlarından şikayet etme ve uyku kalitesini yetersiz olarak işaretleme olasılıkları %10 daha fazladır. Bu, kadınların çok daha zengin ve duygusal rüyalar görmeleri, bazen kabuslara dönüşmeleri ile açıklanabilir.

Akıl, hayatımızda karşılaşmadığımız yeni bir karakterle çıkamaz. Sadece tanıdıklar hakkında hayal kurarız. Ancak hatırlamadıklarımız veya unuttuklarımız rüyalarda da görülebilir. Hayatımız boyunca çok sayıda insanla karşılaşırız, yüzbinlerce yüz geçer gözlerimizin önünden. Bu nedenle, rüyalardan sorumlu olan bilinç kısmı, çeşitli semboller ve imgeler oluşturmak için malzeme sıkıntısı çekmez.

Ve sonuç olarak, ana “Uyandırıcımız” hakkında Yani Çalar Saat hakkında konuşalım.

İlk mekanik çalar saat, 1787’de Amerika’da Levi Hutchins tarafından icat edildi. Sadece aynı saatte – sabah 4’te nasıl uyanacağını biliyordu. İstenen zamana ayarlanabilen çalar saat, Fransız Antoine Radier sayesinde ancak 60 yıl sonra ortaya çıktı. Ama sonra bunlar delicesine pahalı cihazlardı, bu yüzden sıradan insanlar genellikle sokaklarda yürüyen ve önceden belirlenmiş bir zamanda pencereyi çalan özel insanların hizmetlerini kullandılar.

Evet arkadaşlar, bildiklerinizi ve konu hakkın da düşüncelerinizi yorum kısmında belirterek, okurlarımıza, katkı sağlayabilir, bilgilenme açısından, bilgi paylaşımı yapabilirsiniz.