Yaşlandıkça neden daha az kalori yakarız?

Sağlıklı olarak yaşlanma, sağlıklı bir kilo ile başlamaktadır. Yaşlandıkça böylece kardiyovasküler hastalık, kanser, Alzheimer ve felç geçirme olasılığı da daha çok düşmektedir. Ama yaşlandıkça, kilo vermek daha zor gibi görünmekte bu nasıl olur ?

Ünlü bir beslenme uzmanının dediği bir söz de okuduğumuz yazılarda, Metabolizmamız beşikte zirve yapar ve oradan yavaş yaaş azalır. Uzun zamandır menopoz ve menopoz döneminde kalori tüketimimizin keskin bir şekilde azaldığı varsayılırdı. ancak şimdi bunun bir yanlış anlaşılma ortaya çıkmaktadır. diye belirtmişti.

Son zamanlarda büyük bir uluslararası araştırma, enerji tüketimimizin ve dolayısıyla kalori tüketimimizin yalnızca altmış yaşından itibaren gerçekten büyük bir ölçüde azaldığını göstermektedir. Dolayısıyla yirminci ve altmışıncı yıllarımız arasında çok fazla olağanüstü yeni bir şeyler olmuyor.

Yaşam boyu, enerji harcamasındaki değişikliklerle ilgili son araştırmalar gerçekten de yetişkinlikte 20 ile 60 yaşları arasında kalori tüketiminin büyük ölçüde sabit kaldığını göstermektedir. Hamilelik sırasında bile fazla bir değişiklik yok, ancak enerji harcaması daha sonra yetişkinlerde düşmektedir.

Bu yaşlardan sonra, dinlenme metabolizması çok yavaşlamaktadır. Bununla vücudun aktif olmadığında yaktığı kalori miktarından bahsediyoruz. Sonuçta dinlenme halinde olduğumuz zamanda hala kalori yakıyoruz. Bunun sebebi; fark edilmememiz. Vücuttaki tüm temel süreçler, Örneğin kalp atışı, nefes alma gibi olarak belirtilebilir.

Ancak tüm bu süreçler, yaşlandıkça yavaşlamaktadır. bu sebeple de bedenlerimiz daha az enerji kullanabilmektedir.

Kadın daha az östrojen üretirse vücut enerjiyi daha hızlı depolar

“İnsanların menopoz sonucu kilo aldıklarını düşünmeleri çok garip değil. Ortalama olarak 40 yaşından itibaren progesteron miktarı azalır ve bu da tiroid bezinin işleyişini yavaşlatabilir. Kadınlar daha az östrojen üretir, Böylece vücut enerjiyi olduğundan daha hızlı depolar Ve birçok erkekte testosteronun azalmasıyla oluşan bir göbek görürsünüz. Mesele daha az kalori yakmak değil, yağ dağılımı ve onunla birlikte silüetimiz de değişiyor.”

“Ayrıca o yaşlarda genellikle daha az hareket ederiz. Çocukken veya çocuk sahibi olduğumuzda genellikle bütün gün etrafta koşuştururuz. Yaşlandıkça yaşam tarzımız değişir ve özgürken bile daha sık otururuz. Ancak sağlıklı bir kiloyu korumak istiyorsanız, gerçekten hareket etmeye devam etmelisiniz.” ve spor aktivitelerinizden kesinlikle vazgeçmemeniz gerekir. Sağlıklı bir yaşam için, doğru beslenme ve spor her zaman için işe yaratan etkinliklerdir

İlginizi Çekebilir; Metabolizmanızı Hızlandırmak ipucu

Sağlıksız yiyecekler yiyen büyükanne ve büyükbabaların torunlarda kötü etki bırakır

Yürümek, bisiklete binmek ve merdiven çıkmak çoğu zaman çok şey yapar. Ona göre yoğun egzersiz her zaman gerekli değildir. “Bu arada, testosterondaki azalma da daha az kas kütlesine neden olur. Daha fazla kasınız olduğunda, vücudunuz dinlenirken bile daha fazla kalori yakar. Kas dokusu, yağ dokusunu yaktığından on beş kat daha fazla yakar!”

Örnek verecek olursak; “Bir kadın, artan kas kütlesi nedeniyle haftada üç kez kuvvet antrenmanı yaparsa, altı ay sonra günde 30 kalori daha fazla yakar. Ancak kas gücünü koruyan veya artıran egzersizler sadece vücut için faydalı değildir. yanma, aynı zamanda kemikleri güçlü tutar ve iyi bir duruş sağlar, bu da elbette siluetimizi geliştirir.”

Her zaman için sağlıklı yaşam adına ve kalorilerimizi yakmak, formumuzu korumak için, beslenmelerimize oldukça sık bir şekilde kontrol ve dikkat etmemiz önemlidir, bunun yanı sıra, hareket etmek, spor yapmak, egzersizlerimizi yapmak, pozitif bir yaşam enerjisi verecektir, dışarı da spor yapamıyorsanız eğer, evinizde spor yapmayı deneyebilirsiniz.

Şunu da belirtmek isteriz ki, her zaman için diyetisyen ve uzman bir sağlık görevlisinden yaşam kalitenizi arttırmak adına, öneri ve fikir alabilir, bu konular ile ilgili danışabilir bir program başlatabilirsiniz.

Düşünce ve yorumlarınız bizler için önemlidir, yorum kısmında fikirlerinizi belirterek yazı içeriğimize katkı sağlayabilirsiniz.

Bir cevap yazın